5 důvodů proč zákazníci opouští košík bez nákupu

Stává se vám, že zákazníci opouští košík bez nákupu a ztrácíte zákazníky? Vše probíhá tak jak má, máte dobrou návštěvnost, zákazníci si prohlížejí zboží, přidávají ho do košíku, ale když má dojít na samotné odeslání objednávky, odejdou bez nákupu? S opouštěním košíku se potýká každý e-shop. Podle průzkumu košík opouští v průměru 70 – 75% zákazníků.

Podívejte se na nejčastější důvody, proč zákazníci opouští košík bez nákupu

 

1. Nechtějí se registrovat

Byly doby, kdy jste bez registrace v e-shopu nenakoupili a nikomu to nevadilo. Dnes je trendem naopak nákup bez registrace a pokud zákazníka k registraci budete nutit můžete přijít až o 23% objednávek. Zákazníky registrace obtěžuje a odrazuje a to zvlášť v případě, že mají v úmyslu nakoupit pouze jednou.

Registrace přitom není nutná. Čím rychleji zákazník projde nákupním košíkem, tím více dokončených a zaplacených objednávek můžete získat. Nabídněte zákazníkovi možnost rozhodnout se, jestli chce nakoupit bez registrace nebo se chce registrovat. Můžete mu ale dát najevo, jaké výhody mu registrace může přinést – slevu, dárek, poštovné zdarma atd.

Nákup bez registrace vyžaduje zadání e-mailu zákazníkem. Nic víc už nepotřebujete. I po opuštění košíku můžete se zákazníky komunikovat téměř okamžitě a zasílat jim newslettery.

2. Odradí je doprava

Čeští zákazníci jsou nároční a doprava dokáže odradit spoustu z nich, ale dobrá zpráva je, že to můžete ovlivnit. Zákazníkům nejčastěji vadí doba dodání. Čím delší doba dodání bude, tím spíše zákazníka od nákupu odradíte. Vždy alespoň zákazníkovi sdělte, za jak dlouho, mu zboží dodáte. Dalším důvodem k odchodu může být cena dopravy. Celková částka s dopravou přijde zákazníkům vysoká nebo jim vadí, že se o ní dozvěděli příliš pozdě. Pokud zákazníkovi nedokážete srozumitelně odpovědět na otázku, jak vysokou cenu za dopravu zaplatí, odejde jinam.

Monitorujte proto svou konkurenci a jejich ceny. Můžete si dovolit zvýšit ceny u produktů a nabízet dopravu zdarma nebo alespoň dopravu snížit? Jestli ano, tak to zkuste, možná se vám to vyplatí.

3. Nejste důvěryhodní

Doprava a registrace nemusejí být jediným důvodem, proč vaši zákazníci opouští košík. Lidé jsou každou chvíli zaplaveni zprávami o podvodných e-shopech a pokud nikde nenaleznou kontaktní údaje, dodací a obchodní podmínky nebo reklamační řád, můžete v nich vzbudit nedůvěru. V nedůvěryhodném obchodě se prostě nenakupuje.

Nezapomeňte na e-shop viditelně umísti telefon a email. Nechcete přece, aby se zákazník díky této maličkosti rozhodl nedokončit objednávku. Zákazník zároveň uvidí, že jste připraveni s nimi komunikovat.

Důvěru zvýšíte pokud vyplníte informace o svém obchodu, např. do sekce o nás.

4. Nepodceňujte platby

Čím dál tím více zákazníků využívá při nakupování na internetu online platby. Zákazníci internetovým obchodům důvěřují a nebojí se platit kartou online. Díky možnosti online plateb urychlíte rozhodovací proces. U plateb na dobírku nebo standartním bankovním převodem je velká šance, že si zákazník nákup rozmyslí a nakoupí u konkurence. V případě online plateb rozhodování nepotrvá déle než pár sekund. Čím snadnější a rychlejší je odbavení platby, tím více můžete získat konverzí.

5. Nejsou připraveni nakoupit

Ačkoliv uděláte všechno správně, vždy budou na váš e-shop chodit lidé, kteří ve skutečnosti nemají v úmyslu nakoupit. Košík používají jen k uložení produktů, které se jim líbí a už se k němu nemusí vrátit.

Na druhé straně existuje spoustu zákazníků, kteří o produkt zájem mají, ale odchází z finančních důvodu, jakmile dojdou k platbě a uvidí celkovou cenu nákupu s dopravou, jsou jen krůček k odchodu. Nejsou finančně připraveni nakoupit.
Pokud ale víte, co měl váš zákazník v košíku a máte jeho e-mail, můžete mu zaslat nabídku na míru. Nabídněte mu levnější dopravu nebo slevu na produkt. Na zákazníka silně zapůsobíte a pokud výhodnou nabídku využije a vrátí se, zpravidla utratí i více peněz.

5-duvodu-proc-opousti-kosik-big