Jak na poutavé popisy produktů?

Máte vlastní e-shop, ale prodeje nejsou takové, jaké byste chtěli mít? Máme pro vás tip. Odlište se od ostatních nudných e-shopů a začněte vytvářet originální a čtivé popisy produktů.

Spousta e-shopů popisy produktů stále podceňuje. Přitom unikátními popisky lze získat konkurenční výhodu a zvýšit zisky až o 100%. Patříte i vy mezi takové e-shopy? Tak to změňte! Vystupte z řady běžných e-shopů a zaujměte své zákazníky.

Využijte chyby ostatních ve svůj prospěch

Většina e-shopů kopíruje popisky od výrobce nebo v horším případě od konkurence. Je to sice nejrychlejší a nejsnadnější řešení, jak naplnit e-shop, ale ve výsledku si tím škodí. Zkopírované texty ovlivňují vyhledávání. Jakmile vyhledávače uvidí text, který se nachází i na jiných webech, posune e-shop z důvodu duplicity na spodní příčky ve vyhledávání nebo ho vůbec nezobrazí. To je ale dobrá zpráva pro vás, protože to můžete ovlivnit. Díky vyladěným popiskům můžete předběhnout konkurenci.

Co získáte?

Dobré popisky produktů vám můžou pomoci v mnoha věcech. Možná se budete divit, ale většina zákazníků popisky u produktů skutečně čte. Popisky zboží mají zásadní vliv na nákupní rozhodování potencionálních zákazníků. Díky dobrým popiskům budou mít vaši zákazníci lepší představu o konkrétním produktu, získáte lepší pozice ve vyhledávačích a zákazníci vás snadněji najdou.

Řekneme vám, jak psát poutavé popisy produktů

Při psaní popisků buďte originální a dodržujte pár základních pravidel:

  • Zvolte správnou délku a strukturu

Popisek by neměl být příliš dlouhý, ale ani krátký. Popište produkt maximálně ve 2 krátkých odstavcích. Lidé nechtějí číst hromadu textu a úsporu času ocení. Dejte textu strukturu a vše důležité zvýrazněte tučným písmem.

  • Myslete na toho, pro koho píšete

Hned na začátku si ujasněte, pro koho je produkt určený. Rozdíly jsou mezi mladšími a staršími zákazníky, ale i mezi muži a ženami. Vysvětlete, pro koho je produkt určený. K tomu vám pomůže členění do kategorií.
Nezapomeňte zvolit správný tón. Mladší zákazníci uvítají přátelštější tón, starší zákazníci si naopak zakládají na více zdvořilejším tónu.

  • Vzbuďte zájem

Vzbuďte v zákazníkovi pozornost a proměňte ji v zájem o produkt. Vysvětlete zákazníkovi, proč produkt potřebuje a co mu přinese. Nenechte ho o produktu pochybovat.

  • Vychvalte produkt. Ale pravdivě…

Myslete na to, že zákazník si produkt nemůže prohlédnout tak, jako v kamenném obchodu. Nespoléhejte se pouze na fotografie a pomozte mu s představivostí. Produkt se snažte popsat detailně, ale srozumitelně, popište jeho základní vlastnosti a přidejte call to action (výzvu k akci). Zapomeňte ale na psaní slohů. Pokud přidáte referenci, např. reakci spokojeného zákazníka, vzbudíte navíc v zákazníkovi důvěru.

  • Přihoďte klíčová slova

Pro lepší pozice ve vyhledavačích vložte do popisku klíčová slova. S množstvím klíčových slov to ale nepřehánějte a mějte na mysli, že texty píšete pro lidi a ne pro roboty.