Praktické tipy, které zvýší váš prodej a nic nestojí

Máte vlastní e-shop a chtěli byste ho vylepšit, jak zvýšit prodej nebo jak se odlišit od konkurence? V tomto článku se dozvíte několik praktických tipů, které vám poradí, jak zvýšit prodej ve vašem e-shopu a zlepšit vztah se zákazníky.

Jak zvýšit prodej e-shopu a mít spokojenější zákazníky?

Podívejte se na tipy, které mohou zvýšit vaše zisky. Nejlepší na tom je, že vás to nebude stát téměř nic. Když už zákazníky přivedete na e-shop je důležité nenechat je rychle odejít jinam. Díky těmto drobnostem bude váš zákazník spokojenější.

Komunikujte se zákazníkem

Spousta prodejců nebere telefony nebo odpovídají na e-maily až druhý den. Takový prodejce pak u zákazníka ztrácí důvěru.
Komunikace se zákazníkem je základ. Pokud v komunikaci máte ještě rezervy, zapracujte na ní. Rychlá a účinná komunikace prodává.

  • E-maily

Dejte zákazníkovi vědět, kdy budete zboží expedovat a kdy ho má zákazník očekávat. Zároveň ho ale neobtěžujte velkým množstvím informačních e-mailů.

Snažte se na e-maily odpovídat co nejdříve, ideálně do 60 minut. Právě čas odpovědi velmi často ovlivňuje rozhodnutí zákazníka o nákupu a je třeba reagovat rychle. Pokud nebudete rychlí, váš zákazník může odejít ke konkurenci.

TIP: Pokud jste v časovém presu, vytvořte si e-mailové šablony. Sepište si odpovědi na nejčastější otázky a ty používejte. Vám odpověď zabere minimum čas a vaši zákazníci dostanou odpověď jakou potřebují.

  • Online chat

V dnešní době jsou stále více populárnější online chaty, které dají zákazníkům odpověď okamžitě, aniž by museli čekat. Pokud chcete zvýšit prodej, musíte být on-line a tím myslím i večer a o víkendech. Spousta zákazníků nakupuje právě ve večerních hodinách a určitě ocení, pokud dostanou odpověď na svou otázku i v 8 nebo v 9 hodin večer.

TIP: Implementujte na e-shop online chat SmartsUpp. V základní verzi je zdarma a implementace je navíc snadná. Stačí zkopírovat kus kódu chatu a vložit do hlavičky svého e-shopu.

  • Reagujte na recenze

Vaši zákazníci by měli dostat prostor, kde mohou vyjádřit svůj názor. Nejčastěji se můžete setkat s recenzemi na sociálních sítích nebo na Heuréce. Recenze je třeba sledovat. Jak ty kladné, tak i záporné.

Negativní recenze vám navíc odradí zákazníky, proto jednejte rychle a zajímejte se o to, co se o vás kde píše.

Nezáleží na tom, jestli je recenze kladná nebo záporná. I na negativní recenzi je dobré reagovat a vše uvést na pravou míru. Odpověď musí být profesionální bez emocí.

Pokud je kritika oprávněná, je lepší přiznat chybu a vše napravit.

Sledujte příspěvky na sociálních sítích, diskuzních serverech, články na různých blozích a webech včetně komentářů k nim. Sledujte také recenze na zbožových srovnávačích jako je Heuréka.cz, Zboží.cz atd.

TIP: Nástroj Google Alerts to zvládne ohlídat za vás. Stačí, když sem zadáte libovolný výraz (např. název vašeho e-shopu), který chcete sledovat a pokaždé, když se na internetu tento výraz objeví, obdržíte na e-mail upozornění.

  • Časté otázky

Dle výzkumů pře 70% zákazníků upřednostňuje, když svůj problém vyřeší sami, aniž by museli někam volat nebo psát.
Vytvořte na e-shopu sekci, v které budou odpovědi na nejčastější otázky (FAQ) a které zákazníkům poskytnou jednoduché rady. Vám se navíc sníží počet telefonických a e-mailových dotazů a budete mít více času na jiné věci.

Zvyšte důvěryhodnost e-shopu

Zákazníci nakupují v e-shopech, které vypadají důvěryhodně a kde je proces objednání jednoduchý.

  • Viditelné kontaktní údaje

Nezapomeňte viditelně umístit kontaktní údaje, nejlépe na všechny stránky. U kontaktních údajů uveďte navíc osobu, která daný požadavek vyřizuje.
Vaši zákazníci také chtějí vidět, kdo za e-shopem stojí. Proto je dobré vytvořit na e-shopu sekci “o nás” a vložit do ní fotografie klíčových zaměstnanců s uvedením pozic a kontaktu.

  • Uvádějte jen pravdivé informace

Zákazníky naštve, pokud budete lhát o podstatných informacích jako je cena, dodací lhůta, dostupnost zboží apod. Neslibujte proto věci, které nejste schopni splnit, zákazníci chtějí pravdivé informace. Obzvláště hákliví jsou na kouzelné slovo “skladem”. Používejte ho tedy jen u produktů, které skutečně máte skladem.

  • Vytvářejte originální popisky produktů

Originální popisky a kvalitní fotky produktů mohou 100% zvýšit vaše zisky a navíc vás odliší od konkurence a vaši zákazníci si vás lépe zapamatují.

Spousta zákazníků přijde do vašeho e-shopu až na detail produktu (nikoliv přes hlavní stranu), proto se snažte, aby váš popis v zákazníkovi vzbudil emoci a touhu takový produkt mít.

Mrkněte se na náš článek, jak vytvářet poutavé popisky k produktům.